В края на миналата година отворихме третата betahaus локация в София – betahaus Advance Business Center (ABC). Това разрастване е част от новия път на развитие, по който поемаме – предоставяне на гъвкава работна среда за по-големи екипи, предлагайки напълно оборудвани, отговарящи на най-високите изисквания за сигурност пространства в клас А офис сгради.
Радваме се да ви представим първия обитател в betahaus ABC – KBC Global Services.
Тодор Петков, генерален мениджър в българския клон на KBC Global Services като играе ключова роля за основаването във Варна на първия по рода си Споделен център за услуги в банковата и застрахователната сфера, а по-късно ръководи създаването и на Центъра за дигитални технологии на компанията споделя:
„За нас е удоволствие да сме част от най-новия споделен офис на betahaus. Тук разполагаме с всички удобства и съвременни технологии, за да се концентрираме върху ефективното изпълнение на работата си. Убеден съм, че сме избрали правилната локация за първия ни офис в София.“
защо избрахте coworking пространство вместо традиционен офис?
По принцип предпочитаме да наемаме площи в сгради, които са собственост на други фирми от групата на KBC (ОББ, ДЗИ или KBC Банк), но миналата година решихме да изпробваме нов подход, който ни позволи изключителна бързина и отлични резултати. Възможността бързо да наемеш обособено пространство, което е съобразено с нашите високи изисквания към нивото на риск, но в същото време споделено с други фирми от IT клъстъра в съчетание с удобството и вярата в хибридния начин на работа бяха в основата на нашето решение да отворим софийския хъб на KBC Global Services в споделеното работно пространство на betahaus.
Вече над 40 служители работят в модерната среда, която вие осигурявате. Гъвкавостта на този тип офис пространства е също важен фактор, който отчетохме, предвид плановете за значително разширяване на екипа ни.
с какви дейности се занимава екипът, който работи от betahaus?
Нашата компания е двигателят на глобалния бизнес на KBC Group. Колегите в София ще работят по много различни, интересни проекти. До голяма степен те ще са свързани с дигитализацията на банковия и застрахователен бизнес на KBC в Белгия, но не само. Например, тук се помещава част от екипа, който разработва персоналния базиран на изкуствен интелект мобилен асистент на KBC КЕЙТ.
в каква посока ще се развива екипът ви в София?
Екипът ще продължава да подкрепя технологичното развитие на фирмата. Хората, които работят от новия хъб в София не са обособени в отделно звено, а по-скоро работят в различни agile екипи с колегите си от Варна и от други страни. На база заявените проекти, очаквам, че през 2023, екипът в София ще надхвърли 100 души. Предвиждаме да привлечем още опитни специалисти най-вече в сферата на информационните технологии и софтуерния инженеринг, но също така и такива с профил в областта на анализа и изграждането на бази данни, които ще работят по модела SAFe (Scaled Agile Framework) за индустриализацията на предвидените потребителски ориентирани иновации на KBC Group. С присъствието ни и в София ще дадем възможност на още повече таланти да останат в страната и да развиват своите знания и кариера тук. Не на последно място, колеги от София ще имат възможността да работят и от централния ни офис във Варна, което за тях е още едно преимущество през летните месеци.
какво е важно за един екип в работната среда днес?
От особено значение за ефективната работа и сътрудничеството между колегите в даден екип са фактори като цялостната атмосфера, споделените ценности между компанията и служителите, отличната технологична и оперативна обезпеченост, комфорта на работното място и гъвкавостта на графиците при изпълнението на проектите. Стремим се нашите служители да постигнат оптимален баланс между работата и личния живот, за да се връщат в офиса заредени с енергия и максимално работоспособни. Ежедневно се изправяме пред редица предизвикателства, чието решаване се улеснява, когато хората се чувстват спокойни и убедени, че компанията е ангажирана към техния просперитет.
как ще се промени културата на работа в идните години?
Все по-голямо внимание се обръща на гъвкавостта на работното време и премахването на физическите и териториалните граници на работното място. Фокусът ще бъде върху качеството на работата, а не върху това кога и къде тя се извършва от даден специалист. Хората ще разчитат все повече на изкуствения интелект за облекчаване на тежестта при изпълнение на рутинни и стандартизирани задачи. С увеличаването дела на служителите от т.нар. „поколение Зет“, ролята на дигиталните технологии в работния процес ще нараства, но съща така и ще расте и натискът върху компаниите да бъдат социално отговорни и ангажирани към каузи за устойчиво развитие. На преден план като един от главните критерии при избор на работодател ще излязат възможностите за кариерно развитие и ценностите на колектива.
къде виждате мястото на споделените работни пространства в това развитие?
Този тип работни пространства отговарят на нуждите както на големи корпорации, които желаят да навлязат на нова територия, така и на малкия и среден бизнес, който се стреми към максимална свобода и гъвкавост в условията на глобална икономическа несигурност и турбулентност. С нарастването на цените на наемите на бизнес имоти, подобен тип решение определено представлява разходно ефективна алтернатива на дългосрочния наем на офис, тъй като предлага пакет от услуги по цялостно обезпечаване на материалната база с минимален ангажимент от страна на наемателя по отношение на обзавеждане, дизайн и оборудване на работното място.
За KBC Global Services в България
KBC Global Services е движещата сила зад международния банков и застрахователен бизнес на KBC Group. След основаването си през 2019 г., българското подразделение на KBC Global Services разработва и доставя оперативни и ИТ решения в различни направления, включително ежедневно банкиране, борба против изпирането на пари, вътрешнофирмено обслужване, разработка на софтуер, изкуствен интелект и осигуряване на качеството, включително проекти в подкрепа на дигиталната трансформация, с което подпомага останалите компании в Групата при изпълнението на техните ангажименти към клиентите в световен мащаб.