screenshotВ днешно време, големи и малки бизнеси осъзнават, че без обратна комуникация със своите клиенти, имат много малък шанс да успеят да пробият в даден пазар. Потребителите са вманиачени в това, тяхното мнение да бъде чуто и продуктите да се нагаждат според техните нужди и изисквания. Това изменение се дължи главно на социалните медии, които в последните години променят страшно много нашето мислене и навици. Напоследък, те навлязоха и в начина на организиране и изразяване на общественото мнение на масите. Организирането на протестни акции и шествия започват именно там, а дискусиите, които се водят в отделните групи започват да придобиват все по-голямо значение при оформянето на мнението на всеки един от нас.

Това изглежда не е останало незабелязано и една инициатива се е насочила именно към един наболял проблем – връзката между политици и техните избиратели. GovFaces е стартъп, базиран в Женева, Швейцария, който ще стартира през месец март в Европейския Парламент и Комисия. Според Конър Сатъли, оперативен директор в компанията, проблемът е, че политиците получават много съобщения през Фейсбук или Туитър и се затрудняват да отговорят на всяко едно. Оттам идва и нуждата от една опростена платформа, която да свързва държавниците с техните избиратели. Идеята е всеки политик да има своя страница на която да бъдат задавани въпроси, които в последствие да бъдат гласувани от хората, интересуващи се от политика, и който въпрос събере най-много положителни гласове му се дава приоритет.

Интересното при тази платформа е и начина, по който политиците ще имат шанса да отговарят на зададените им въпроси. Тъй като в последно време има дебат дали наистина те стоят зад сегашните им отговори или техните съветници, политиците ще имат възможност да се изразят и във видео формат. Това цели да засили доверието към тях като покажат, че отговорите наистина идват от политиците и те отделят време на своите избиратели. CEO на компанията Джон Марк Уолс вярва, че бъдещето на политиката се базира върху двупосочна комуникация. До този момент именно това е един от основните проблеми при социалните мрежи и политиците – само 7% от съдържанието в профила на даден държавник е двупосочна комуникация.

Политиците винаги са използвали социалните мрежи и проучванията сочат че от 2009-а година до днес има увеличение от около 60% на техния брой в онлайн пространството. В този ред на мисли, през 2011-а година за първи път броя на хората, които са се опитали да се свържат с човека, за когото са гласували, чрез социалните медии е по-висок от тези, опитали се чрез така наречените офлайн пътеки. Всички тези данни сочат, че политиците ще имат доста работа по тези канали, но с навлизането на GovFaces тази работа може да бъде значително улеснена.

Платформата ще бъде активна за първи път, специално по време на събитието в betahaus | sofia.