2020-а беше пълна бъркотия. Не че това не продължава и към днешна дата…
Но пък имаше и позитивна страна – накара много бизнеси да се “размърдат”, ускори растежа им и промени изцяло начина, по който крайният потребител възприема тях, както и те него.
Какво ще ги правим тия офис сгради?
Офис площите, които са свободни в София достигнаха петгодишен връх през четвъртото тримесечие на 2020 г., а търсенето е най-слабо от финансовата криза насам, според консултантската компания MBL. Свободните офиси клас А и Б в столицата са се увеличили с 25 хил. кв. м през четвъртото тримесечие и са достигнали общо 260 хил. кв. м.
Проучвания на “Кушман и Уейкфилд Фортън” сред наематели на офис площи с общо над 42000 служители показват, че 84% от тях не знаят кога ще върнат постоянно хората в офиса.
Ами какво ще ги правим тези офиси?
Защо да се поддържат огромни площи, които стоят или частично, или напълно празни?
Много компании приеха хибридния модел на работа, което означава по-малко в офиса и повече вкъщи. Тогава защо да плащаш наем и консумативи за място, което няма да използваш пълноценно?
Да, със сигурност този въпрос си го задават много компании, които мислят за оптимизиране на разходите си.
coworking is dead long live the coworking
Хората, които са припознали coworking-a знаят отдавна, че по-свободният модел на работа те прави в пъти по-продуктивен, по-концентриран и по-щастлив.
След една година домашен офис, насила, хората започнаха да възприемат този начин на работа. И дори повече – става предпочитан.
Тоест да работиш от място, което не е задължително офис сграда вече е съвсем нормално. Хижи, къщи за гости, каравани, апартамента на гаджето, може отвсякъде…
И след като свикнахме с идеята за домашен офис, то знаем със сигурност, че да се работи само от вкъщи няма как да продължава безкрайно. Не само защото диванът трябва да си остане онова място, на което сядаш, за да си пуснеш филм, но и защото всички сме социални и имаме нужда от контакти.
apple направиха много яко видео за одисеята на домашния офис:
И тук идва мястото наработата от coworking, когато имаш нужда да не си вкъщи или пък като абсолютната алтернатива на традиционния офис.
Защото е много по-лесно и удобно да наемеш няколко места в пространство, в което цялата инфраструктура вече е изградена – имаш конферентни зали, места за разговори, големи споделени пространства за почивка и срещи.
Да не говорим, че 87% от живота ни преминава в сгради и пространства. Какъв е техният дизайн влияе на това как се чувстваме и как се държим. В този ред на мисли coworking-ът несъмнено печели битката пред повечето офиси, и home office-а…
В betahaus вече има компании, които са напуснали офиса си в големи сгради и апартаменти, и са предпочели места тук.
Много екипи наемат нашите конферентни зали за седмични или месечни срещи.
Имаме и индивидуални клиенти, които работят в големи корпорации. В момента са home office, но идват и тук, защото имат нужда да “ходят на работа”, и да бъдат сред хора.
Работата вече не е място и всеки може да избира къде, и как.
Управление на съгласие
Ние използвамe бисквитки. Ако продължите да използвате сайта, ще приемем, че сте съгласен/а с използването на такива бисквитки. Въпреки това, можете да посетите „Настройки за бисквитки“, за да предоставите контролирано съгласие.
Функционални
Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Опции
Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за статистически цели.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за статистически цели.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.