гости в bлога | Димитър Шалварджиев "предприемаческа библиотека: Коледа 2016"

гости в bлога | Димитър Шалварджиев "предприемаческа библиотека: Коледа 2016"

[:bg]

“Гости в блога” е новата рубрика, в която искаме да се включват големи имена от различни сфери на дейност, които да споделят интереси, опит и мнение по актуални теми.

ела в нашето работно пространство


Книгите са моя страст от малък – до такава степен, че първият продукт, който пуснах в свободното си време беше онлайн книжарница.
Често съм споделял със събеседниците си, че книгите на предприемаческа тематика не гарантират нова перспектива или проникновение. Правилата са се променили много от времената, в които легендите – Джобс/Возняк, Акио Морита или Джеф Бизъс са трансформирали света. Дори биографията на Елън Мъск, началото на неговия възход е в края на 90-те: това беше преди цяла вечност.
Важно е, обаче, да се поучим и вдъхновим от опортюнизма на големите – и да се опитаме да пресъздадем начина, по който те мислят. Дидактическото, подредено и последователно мислене върху даден проблем е ключът към добрия execution – а днес дори начинаещите разбират, че идеите са лесната част, а дяволът е в реализацията.
По отношение на начина на мислене, обикновено препоръчвам на три книги: Thinking Fast and Slow, Fooled by Randomness, The Organized Mind:

Покрай коледните празници, ако намерите почивка от ангажименти и задачи, препоръчвам и няколко допълнителни заглавия, чиито послания намирам за полезни:

Zero to One (септември 2014, 224 страници)

coworking space sofia

Start-up Nation (2011, 384 страници)

startup nation

China’s Disruptors (2015, 272 страници)

work space sofia

The 100$ Startup (2016, 304 страници)

lean startup

Consumer Behaviour (2014, 472 страници)

коуъркинг софия
Весели празници и до скоро четене!


Димитър Шалварджиев е предприемач с активна гражданска позиция.
Опитът му обхваща три индустрии като консултант – информационна сигурност, здравеопазване и маркетинг. Компанията, която съосновава, специализира в lean визуализационни инструменти за клиенти като Philips, Pfizer, Coca-Cola.
В свободното си време, Димитър обича да предизвиква физиката и психиката си с ултрамаратони – и да пътува.

[:]

Leave a comment