Пълна къща с най-различни хора е betahaus.

Георги Павлов обитава пространството ни на Шипка 6 от около 4 месеца. Има много срещи и носи яки чорапи. С него си поговорихме за офис площи и коуъркинг.

Имам 20г. мениджърски опит в промишлеността и имотите, но по образование и мислене съм математик. Обичам да научавам и обсъждам древни и нови идеи, затова много чета и говоря с хора. Но не по телефона, аз съм експерт по хубавите места около мен: за хранене, разговор или почивка.

за него в коуъркинга

след прекрасния, ъглов директорски кабинет на пл. “Света Неделя”, споделя, че вече не иска да бъде директор, така че завещава позицията и кабинета на своя наследник и идва при нас. „Коуъркингът пасва на моя нов, неформален стил и на средата, с която общувам”, споделя Георги.

занимава се сproptech.bg – технологии и real estate

Имотният бизнес има нужда от дигитализация, според Георги.

„Миналото лято осъзнах, че съм може би единственият човек в България с интерес към ИТ технологиите, познания в имотния бранш и свободно време. Създаването на проптех общество ми се стори смислен начин да го използвам. От началото на тази година заработих последователно в тази насока.“

Той цели да създаде условия, които да подпомогнат дигитализацията на имотната индустрия у нас и по света.

„Оказа се, че около нас има десетки хора с идеи за промяна и те имат нужда от знания, контакти и средства. Тук се появявам аз: с решения или идеи. Ако проптех обществото се развие, ще получа признание и спечеля дивиденти – сигурен съм, че поне едното ще се случи”, казва той.

промените на пазара на офис имоти от 90-те насам

„През 90-те години компаниите искаха да притежават офиси. Все повече фирми разбират, че тяхната работа не е ремонт, поддръжка и управление на офис пространства – не само на общите части, а и на собствените им офиси. Трендът за работа по проекти – и оттук бързата промяна на екипите също работи в полза на максималната гъвкавост при наемането на офис.

Пазарът на модерни площи стартира през 2001г. с откриването на Бизнес парк София. Днес вече имаме 2 милиона кв.м. офис площи клас А само в София, които промениха цели квартали на града. Пазарът е с професионални, често международни собственици, оператори и наематели”, споделя още Георги.

коуъркингът е перспективата за промяна на традиционния офис

„Инвеститорите залагат на това. WeWork е създадена преди осем години и се оценява на повече от 40 милиарда долара.

Коуъркингът излиза от фазата “наеми бюро за ден или месец”. Той се превръща в модел на организация: работи, където ти е удобно; използвай общите пространства съвместно; разруши преградите между отдели и компании.

Мисля, че след 10г. ще видим как офисът на една отделна компания ще бъде споделено пространство за работа на нейните служители и че компанията ще споделя пространства с другите наематели в една сграда.

Защо всяка фирма да има конферентна зала за 10-20 души? Защо трябва да има собствен кът за хранене и почивка? Има ли свободно пространство готово за настаняването на новоназначените 10 души? Мога ли да взема лаптопа си и да работя от друго работно място, до хората, с които стартирам важен проект?

Коуъркингът отговоря “да”.“

„Очаквам появата на коуъркинг за хората, които не искат да работят :)“

Според Георги ще има много разнообразни коуъркинг пространства – както има различни места за хранене.

„Това вече се случва в София: има коуъркинг, който поощрява наемането за час или ден, и такъв, който предпочита годишни договори; има коуъркинг с дизайнерски мебели и такъв с базисни; има коуъркинг за ИТ специалисти и такъв за дизайн и маркетинг хора.

Очаквам появата на коуъркинг за хората, които не искат да работят :)“